Kvalitetspolicy

Uper Groups kvalitetspolicy baseras på ISO 9001:2015-standarden

Utmärkt kvalitet i verksamheten och i förhållandet mellan pris och kvalitet på tjänster och produkter utgör grunden för en lönsam verksamhet. För att uppnå detta tillämpas:

– standardiserade processer

– tillit till tjänstekedjan och underleverantörer

– aktivt arbete i utvecklingen av produkter och tjänster

Kundnöjdhet och feedback

Direkt kundtillfredsställelse följs upp i löpande feedback. Om Uper groups tjänster får en reklamation, skall vi tillsammans med kund utreda orsaken till reklamationen och behandla denna.

Kundkontakt vidtar korrigerande åtgärder i samarbete med repektive företags ledning. Hanteringen av och lösningen på reklamationer dokumenteras i intranätets kvalitetsavdelning för reklamationer och i CRM-system. För dokumentationen ansvarar enhetens chef. Kundernas uppdragsgivare och inköpare får årligen en djupgående kundtillfredsställelseenkät som mäter hanteringen av kundrelationen.


Miljöpolicy

Vi har alltid miljön i åtanke!

I dessa tider mer än någonsin är ett sunt och kontinuerligt arbete ur miljöhänseende viktigare än någonsin! Uper Groups verksamhet bedrivs i enlighet med ISO 14001 på ett sådant sätt att miljöhänsyn integreras som en naturlig del tillsammans med kvalitet och kostnadseffektivitet i det dagliga arbetet

– Vi uppmuntrar även våra samarbetspartners att agera i enlighet med vårt miljötänk

– Uper Groups arbete följer gällande lagstiftning som vi berörs av

– Vår miljöpåverkande resursförbrukningen skall vara så låg som möjligt utan att vår verksamhet påverkas negativt

– Vårt miljöarbete och miljöpolicy ses kontinuerligt över

För att kontinuerligt förbättra vårt miljöarbete och miljöengagemang samt bidra till en verkligt hållbar utveckling inriktar vi oss på nedanstående punkter:

Vi utbildar oss kontinuerligt och arbetar fortlöpande med att säkerställa att den miljöpåverkande resursförbrukningen i företaget främst avseende pappersförbrukning, restprodukt/avfallshantering, tjänsteresor och elförbrukning är så låg som möjligt utan att vår verksamhet påverkas negativt.

Integritetspolicy

Dataskydd – Integritetspolicy

De personuppgifter som insamlas av Uper Group AB hanteras enligt nedan

I samband med kontakt med något av bolagen i Uper Group godkänner du att vi hanterar dina kontaktuppgifter och att du även kan bli kontaktad av oss för information

Vi tar endast in de uppgifter som behövs för att leverera våra tjänster och säkerställa leveransinformation och uppgifterna används enbart för detta syfte

De uppgifter som Uper Grop AB tagit in skyddas för extern åtkomst. Skulle en incident inträffa så informeras berörda parter omedelbart

Vi följer gällande regler för dataskydd och respekterar din integritet som kund

I de fall vi uppfattar att uppgifter ej längre behövs raderas dessa omedelbart från samtliga register. Detta kan exempelvis omfatta direkt begäran av dig själv eller om vi på annat sätt får upplysning om att informationen ej har användning i vår verksamhet

 Personuppgiftsansvar

Enligt denna integritetspolicy är Uper Group AB personuppgiftsansvariga för behandlingen av dina personuppgifter.

 Kontaktuppgifter

Uper Group AB, 
Org.nr: 559066-0741
Heurlins Plats 1A
413 01 Göteborg
Tel: 031-22 77 22